Spôsob vybavovania sťažností
Pravidlá evidencie a vybavovania sťažností, reklamácií alebo iných podnetov.
- Poistník, poistený a/alebo oprávnené osoby môžu podať písomne alebo elektronicky sťažnosť týkajúcu sa poistnej zmluvy, ktorá sa na nich vzťahuje ako aj na správnosť a kvalitu služieb poisťovateľa.
- Sťažnosť musí byť zaslaná písomne na adresu nášho sídla alebo elektronicky na adresu: metlife@metlife.sk. Poisťovateľ doručenú sťažnosť čo najskôr prešetrí a vybaví najneskôr v lehote 30 dní od jej prijatia a sťažovateľa o výsledku prešetrenia písomne alebo elektronicky upovedomí. Táto lehota môže byť v odôvodnených prípadoch poisťovateľom predĺžená. Sťažovateľ je povinný na požiadanie poskytnúť poisťovateľovi súčinnosť potrebnú na vybavenie sťažnosti. Pri prešetrovaní sťažnosti sa zisťuje skutočný stav veci s cieľom zistenia a/alebo odstránenia prípadných nedostatkov, pričom sa vychádza z obsahu sťažnosti.
- Sťažnosť sa považuje za vybavenú, ak bol sťažovateľ písomne alebo elektronicky informovaný o výsledku jej prešetrenia. Ak ďalšia opakovaná sťažnosť podaná tým istým sťažovateľom v tej istej veci neobsahuje nové skutočnosti, poisťovateľ sa nebude takouto sťažnosťou zaoberať, pričom nie je ani povinný sťažovateľa o tom upovedomiť.
- V prípade, ak nie ste s odpoveďou na svoje podanie/sťažnosť spokojný, môžete sa obrátiť na Národnú banku Slovenska ako na orgán vykonávajúci dohľad nad finančným trhom. Avšak Národná banka Slovenska nemá právomoc rozhodovať spory medzi dohliadanými subjektmi a ich klientmi, takúto právomoc majú len príslušné súdy Slovenskej republiky. Bližšie informácie týkajúce sa vybavovania podaní/sťažností Národnou bankou Slovenska nájdete na nasledovnej internetovej stránke: Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie – Národná banka Slovenska (nbs.sk)
- V prípade nespokojnosti s vybavením svojho podania/sťažnosti, máte tiež možnosť riešiť vec mimosúdne a obrátiť sa na niektorý zo subjektov alternatívneho riešenia sporov:
- Poisťovací ombudsman SLASPO; ktorý sa špecializuje iba na spory z poistných zmlúv, adresa: Slovenská asociácia poisťovní, Útvar poisťovacieho ombudsmana, Bajkalská 19B (severná veža, 4. poschodie), 821 01 Bratislava, https://www.poistovaciombudsman.sk/
- Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad; rieši všetky druhy spotrebiteľských sporov, adresa: Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad, Bajkalská 2335/3, 058 01 Poprad, https://www.sospotrebitelov.sk/
- Združenie na ochranu práv občana – AVES; rieši všetky druhy spotrebiteľských sporov, adresa: Združenie na ochranu práv občana – AVES, Jána Poničana 9, 841 07 Bratislava, P.O.BOX 29, https://www.zdruzenieaves.sk/