Zatiaľ čo bežní ľudia vnímajú poistenie ako produkt pre jednotlivca, moderní zamestnávatelia už roky zaraďujú skupinové poistenie do štruktúry benefitov pre svojich zamestnancov. Rovnako ako individuálne životné či investičné poistenie, aj tento druh poistenia prechádza vývojom a trendmi, ktoré zohľadňujú trh a požiadavky spoločností.
„Historicky si firmy najčastejšie vyberali poistenie invalidity alebo smrti zamestnanca. Posledných päť rokov však pozorujeme, že programy sa sústreďujú viac na životný štýl, teda poistenie s výplatou poistného plnenia pri diagnóze závažného ochorenia alebo kompenzácie pri práceneschopnosti, ktorá vyrovnáva rozdiel medzi výplatou nároku zo Sociálnej poisťovne a mzdou zamestnanca,“ vysvetlil riaditeľ oddelenia pre spoluprácu s korporátnou klientelou zo spoločnosti MetLife Adrián Strečko.
Cestovné poistenie pre zamestnancov
Populárne medzi zamestnávateľmi sú aj jednoduché programy cestovného poistenia, pri ktorých sú poistení automaticky všetci zamestnanci cestujúci v mene zamestnávateľa do zahraničia.
Poistenie sa vzťahuje na neočakávané situácie súvisiace so zdravím, s osobnými vecami, so zrušením či s prerušením cesty alebo meškaním lietadla. Poistenie automaticky platí aj v rámci Slovenskej republiky a najmä pokrýva určité dorovnanie životného štandardu v prípade nečakanej situácie. „Aby si zamestnanec vedel udržať komfort a finančné zabezpečenie, pre zamestnávateľov sa odporúča mať v prípade pracovných úrazov okrem povinného poistenia uzavreté aj vhodné komerčné poistenie. Takisto je vhodné mať k základnému zdravotnému poisteniu dojednané aj cestovné poistenie, keďže práve to pokrýva repatriáciu, stratu alebo poškodenie batožiny, obsahuje asistenciu a pokrýva aj náklady v súkromných zdravotníckych zariadeniach v Európe,“ priblížil Strečko. MetLife spravuje viac ako 600 skupinových poistných zmlúv pre rôznych zamestnávateľov, tieto firmy priemerne prispievajú na komerčné poistenie zamestnanca sumou sedem eur mesačne. Poisťovňa ponúka aj menej tradičné riešenia pre zamestnávateľov.
„Poistením sme kryli razičov tunelov v Nórsku, osoby pri výstavbe továrne v Nigérii, brigádnikov pri príprave hudobného festivalu, zamestnancov kameňolomu či vodičov z povolania,“ dodal na záver Strečko.
Výročie pôsobeniana Slovensku
Spoločnosť MetLife tento rok oslavuje 25 rokov pôsobenia na slovenskom poisťovacom trhu, počas ktorých poistila takmer každého piateho Slováka alebo Slovenku a vyplatila až 141 miliónov eur v rámci poistných plnení. Na začiatku ako AMSLICO – Prvá americko-slovenská poisťovňa doslova vyrástla „na zelenej lúke“ a priniesla na slovenský trh množstvo inovácií od svojej globálnej matky Alico. Nová kapitola poisťovne sa začala v roku 2010, keď sa spoločnosť stala súčasťou americkej poisťovne MetLife, Inc. Od roku 2014 stojí na čele spoločnosti nový generálny riaditeľ Mario Valdes, ktorý v októbri tohto roku získal prestížne ocenenie od ekonomického týždenníka Trend.
V súčasnosti má MetLife viac ako 900 000 existujúcich klientov (individuálnych a skupinových) a takmer 10-percentný podiel na trhu životného poistenia u nás. Počas svojho pôsobenia doteraz nevykázala stratu a v súčasnosti poskytuje celkové poistné krytie klientom vo výške takmer 12 miliárd eur
Zdroj: Hospodárske noviny